12/07/11

Sekadar pendapat,,,

rasa geram sangat biler baca pasal BERSIH,,, semua orang tahu nak persalahkan antara satu sama lain,,
itu x jadi masalah pd diri aku,, tapi yang jadi hangin biler org kutuk polis and tentera. Mungkin salah satu sebab adalah kerana sedara mara aku adalah polis and tentera. dan aku dibesarkan oleh duit
orang yg jd polis ngan tentera nih,,,

hello kepada orang luar sana,, korang tahu ker keje diorang nie macamana? korang jgn main hentam jer,,
disebabkan perhimpunan bangang tu,, diorang kene bersengkang mata kerja lebih masa,,,
korang ingat,,diorang leh klem gaji or OT ker? dr mlm jumaat diorang dah duk standby kat balai tepi jalan,,
tinggalkan anak bini kat rumah demi tanggungjawab yg telah lama ada kat bahu diorang,,
diorang sanggup terima itu semua,,

memamng tak dinafikan ada yg terpaksa ,, sumpah seranah semua keluar biler kene kerja 24 hours,,
masa yg bleh diperuntukkan utk golek2 dgn anak bini,, berganti dgn melayan karenah org yg pendek akal,,,,
dah arahan dr atasan,, nak tak nak kene juga,, kalau diorang tak nak buat,,
ada ker korang nak ks anak bini diorang makan,, jgn main sedap mulut ,,wokeh,,,

lepas tu,, kalau diorang x buat sekatan jalan ,, ramai orang yang akaan berkumpul,,
biler dah berkumpul confirm macam2 hal akan berlaku,,
mungkin akan ada yg kata,, biarlah mereka nak berkumpul,,, bukan nak buat apa pun,, dah tu,,
dah pm kasi suh buat kat stadium,, yg diorang x setuju kenapa? lepas tu nak buat kat area kl plak tuh...
menyusahkan orang,, buatlah kat negeri pentadbiran sendiri,, kenapa nak buat kat tmpt orang.,,
umpama jiran sebelah datang masuk rumah kita,, tanpa di ajak ,,lepas tu memekak,,
abis tu,, nak tgk jerk ker?,, dah tentulah kita akan rasa marahkan,,

fikir sendirilah beb... hendakkkan satu perubahan pun,,gunalah saluran yg betul,,, jgn ikut sedap hati jer,,
fikir akan kesan sampingan yg akan jadi,,, biler kene belasah dgn polis ,,, dgn FRU,,
korang kata diorang nie tak ada hati perut,,
yg korang tu,, buat periuk nasi org lain tutup angkara perhimpunan tu,, baik sangat ker?

korang datang buat kacau,,, ingat polis bleh tak hangin ker?,,, muka yg dtg sumer muka alim,, dahi hitam
tapi x semua hilang iman,,, penat jerk arwah datuk moyang aku berjuang mendapatkan keamanan utk kemerdekaan
tapi senang2 jerk korang musnahkan angkara hasutan org yg belum tentu boleh memimpin dgn keamanan,,

Tak dinafikan , aku pun ada jugak x puas hati akan kepimpinan sekarang,,
cuma aku x nampak pun parti lain yg boleh ganti,, mmg kita boleh suarakan pendapat itu dan ini,, tapi jgn lah sampai
nak berpecah belah,, lepas tu siap nak gantikan dgn org yg terang2 mcm hampeh utk jd presiden? WHAT THE?

please,,, please sgt,,sgt,,, boleh ker seorang bapa merealisasikan setiap impian anaknyer dgn sekali gus?
minta perlahan2,, insyallah dapat juga,, memberontak macam nih,, boleh dpt terus ker? lagi satu,,
boleh ker , orang yg korang nak jadikan presiden tuh berkerja macam presiden sekarang buat? ,,
ditambahkan aktibiti songsang lagi,, BOLEH?

Presiden@penasihat yg korang agungkan tu,,,BERSIH sgt ker?

3 ulasan:

  1. amboi,amboi emosi nampak...relaxlah dear....politik sangt kotor...yg penting kita hepiiiiiii

    BalasPadam
  2. geram sgt biler banyak sgt yg kutuk ikut sedap mulut,, hu,,hu marah nie,,marah gedebabow

    BalasPadam
  3. kita bakorrr jeeee
    hahahhaha

    BalasPadam