25/06/12

Cukur Jambul Alesya Miasara


Pelamin ngan Buai Dodoi
Citer berkisahkan pada sabtu yg lalu 23 jun 2012 di Bagan Pinang, PD. Kenduri berlangsung tepat pukul 10 pagi. Ahli jemaah yang terlibat adalah Kak Era(Tuan Rumah), Mak yong dan kami.Yang diraikan seorang putera dan dua orang puteri.Kak Era ni sepupu aku. Mak kami berdua adalah adik beradik.Pada mulanya memang Kak Era jerlah yg nak buat cukur jambul nie utk anaknyer. tapi aku negndenglah sekali ,,he,,he,, beza anak kami pun hanya sebulan jer ,, 

Jum Tengok gambar sambil aku bleh pot pet,,,,
Kumpulan Berzanji,,, oppss ader org mengintai plak,,he,he,
Nie lah Kak Era ku,, @ Tuan Rumah,,,,
Selamat dpt ambil gambar dia,,, tupun pasal naazneen merengek,, almaklumlah tuan rumah kan,, mmg lah bz skek kat dapur tu,,, berapa minit jer dia dpt duk lepak join kat depan,, selebihnya heboh ke dapur siapkan itu ngan ini... aku plak,, he,,he,, jd mem kat dpn,,huah,,huah,,huah,,
yg nie plak Mak Yong,,  sedara belah ayah kak era,,,
disebabkan kami (aku ngan Mak Yong) ni hanya menumpang sahaja,, kami duk interprem kat belah tepi jerlah kan,,, yg aku lg bajet best,, lengagng kangkung jerk,, Kurang-kurangnyer Mak Yong ada jugak bawak Tilam Baldu utk Qayyum. bleh gak letak kat tepi tu kan... aku,,,,? hu,,hu,,,,kor tengok,,kor tengok,,
Pakai alas semula jadi,, duk kepit Mia kat ketiak jek ah,, 



ha,,ha,, biler Mak yong suh letak sebelah Qayyum.. bleh plak aku malu-malu,yerlah segan lah kan. Dah lama lepas tu,, baru letak ,,hu,hu,,hu,,

Biler digandingkan,,uhuks,,,
Masing-masing buat aksi
Mujur ada yang nak tolong,,, sedara mara sibuk nak layan kerenah diorang bertiga nih,,

yeah,,peha KFC ,,,
Ntah berapa minit jer letak,,, lepas tu dah terkiak,kiak,

Cobaan utk pakaikan headband

cenyumm cenyummmm sebut cheeesee,,,,

yeah,,,,,,

kalau korang nak tahu baju ngan headband tu,, beli jumaat mlm kat shopping PD. selamat sempat gi beli..kami sampai kat PD lebih kurang 8.45 dpn shopping tu,, mula-mula tu,, cam frust jugak ah,, belek punya belek dpt gak baju rompers,, ada ropol-ropol skek pun jadilah,, nak cr yg gaun kembang x der,,pastu nak cr stokin panjang ,, mikrofon kat shopping tu dah memekak, siap tutup lampu bagai,, tak perlah nak,, nie pun dah syukur,,,

Jom kita layan gmabar sekitar majlis lagi,,
Nazneen ngengek lagi,,,

bila bertiga

Dan goodies



Dan alhamdulillah pukul 12 camtu,, majlis pun berakhir . Masa potong potong rambut tu,, Mia diam jer,,, seronok agaknyer dengar selawat . lepas tu mak cik mak cik tu duk cium-cium dia,, cuma rimas skek tang bunga rampai dgn beras kunyit tu jer. he,, he,, 
Kepada tetamu dan sedara mara yg dtg ,, diucapkan terima kasih.

3 ulasan:

  1. ala.. bile lagi nk jumpa si montel ni. geram tahap apa dh ni... ahahhaha

    BalasPadam
    Balasan
    1. tunggguuuuuuuuuuu,,,,, kami balik,,,,,, ahad nie kita jumpa yek,,,

      Padam