6/06/12

halo..hallo..halo,,

camner nak mula kan cerita yek,, kita ikut gerak mulut jerlah yek,,, nak berpokpek kat sini,,

banyak benda nak citer sebenarnyer,, tapi nak susun satu satu dulu,,

1-bersalin
2-rumah
3-kerja
4-pam susu
5-raya

Kerja
    Disebabkan aku kat tempat kerja,, meh kita cerita pasal tempat kerja dulu,,,
weeeee,, kalau korang nak tahu,, aku dah keje,, kat mana? Cuber teka,,, uhuks,, giler,, saperlah yg rajin nak meneka tgh hari buta nie kan..
aku kembali berkerja di JANM,,,, Jabatan Akauntan Negara,, hu hu setelah sethaun sebulan aku  tinggalkan office nih,, dan setelah 8 bulan duk ternak lemak kat rumah,,
ha...ha..ha. Aku mula kerja satu Jun hari tu,, iaitu jumaat lepaslah kan,, masa tu,, pantangku dah masuk hari ke 41,,, memang gambel giler jer,,
dahler aku kene rempit,, sebab pd hari yg sama yudi pun nak pakai kereta..so sbgi isteri tarik tali,, aku bg can jek lah mamat tu nak pakai kan,, lagipun first day beb,, mana aku tau tempat yg
clear nak letak kereta,,tak rajin der aku nak park kat depan kastam tu,, hu,,hu,rela lg aku bawak motor,,,

    So,, sekembali ke meja kerja,, tak banyak pun keje kene buat lagi,,,tengok gitu2 jer,, hu,,hu ,, lemak berkilo2 nih,,
kemalasan tahap cipanzi nih,,, takper,, kita try slow slow yek,, yg penting,, korang nak tahu kenapa aku beriya sgt nak keje kat sini,, huah,,huah,,huah,,,
sebab,, aku bleh buat hutang,, wa,,ha,,ha,,, sengal tak,? sengal tak?... Geng Kakak kat bawah tu gelak giler biler aku kstau macam tu,, yerlah diorang jugak yg tanya kenapa aku berhenti keje tampat lama...
ha,ha,ha pandai tak aku buat ayat,,, we,,he,,he....

    So , start hr jumaat hrtue,,,,, anak2 aku ,, aku mintak tolong jiran kat area rumah yg jagakan... so far setakat nie ok lagi,, senang hati aku,,
yerlah,, bukan senang nak lepaskan anak kita seusia sebulan setengah kat org,,, Dia plak breastfeed,,, mmg kene cr org yg betul2 sanggup,,, hmm korang,, aktiviti aku mengepam kembali lagi,,,
takper yg tu nanti aku citer kemudian yek,,, Alya pun seronok jugak,,, ada kawan,, boleh lawan2 cakap,, kalau x,, kat rumah,, aku asyik pangkah jek cakap dia kan,, kire kurang stress dia,,
sayang anak mama,,,, yerlah,, boleh tahan gak mulut anak dara ku sorang nih,,, paling ketara,, kalau bapak dia balik dr kerja,,, bapak dia belum sempat nak buka pagar lagi,,, ceritanya dah start,,,
sampailah nak tidur,, ceritanya tak habis lagi kat papa dia,,, pening aku,, sebab tu,, aku selalu pangkah cakap dia,, penat nak layan,, pastu volume pun bleh tahan gak bingitnyer,,,

    Aik,, cam dah lari jer dari tajuk nih,,, bukan aku nak citer pasal kerja ker,, uhuks,, ok,,next

Tiada ulasan:

Catat Ulasan