6/09/12

Raya kami

wa,ha,, ha,,  tengah ada mood untuk membebel,,baik layankan jek dulu sebelum memulakan kerja,,

okeh,, pagi2 lagi aku dah hangin ,,, tp sempat untuk buat peringatan diri sendiri ,,, gini citernyer,, masa kat traffic light on the way gi opis,, aku duk barisan yg kedua,,, tiba2,, dtg satu kereta oren Gen2 JJTxxxx boleh duk sebelah kiri,,, bermakna aku duk belah kanan lah kan,, yg tu aku x marah sgt sebab aku pun selalu buat macam tu,, sebab lampu traffic light tu cepat sgt bertukar warna,,, tapi,,, kebanyakan org buat macam tu,, untuk membelok ke sebelah kanan jalan,, tapi kali ni,, minah tu boleh jer buat u turn,,, kor tak hangin tengok,, satu sebab ,,, mmg sah sah salah dr segi law,,, tapi yg paling penting adalah keselamatan org lain,,,, masa tu kat depan aku ,, 2 biji motor dgn sebiji kereta. kalau diorang terus tekan minyak masa lampu bertukor hijau,, x ker melambung jadinya,,, ya allah,, mmg beristigfar banyak2 dlm kereta masa tu,,, kut yer pun nak cepat,, bglah signal ker,, angkat tgn ker,,, ni buat bodoh,,, macam kor teror sgt,, kalau kor nak jln dulu pun (mamxxx),, tak yah lah nak menyusahkan org lain,,, hish,,,

Serious,, aku semenjak tau banyak kes kemalangan maut kat area putrajaya ni,,, teris insaf,, kecut perut,,, yerlah,, kalau lah apa2 jadi pada aku,, sapalah nak jaga suami and anak2 tercinta tu kan,,, So pesanan kepada kengkawan yang lain tu,,

BERHATI-HATI DI JALAN RAYA ,,,


OK tutup pasal cerita tu,, kita buka cerita  pasal raya,,,

waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa,,, org semua duk tepek gambor raya,,, citer pasal raya., aku hu,,hu tak sempat beb,,, Walaupun baju raya dah siap gosok 4 hari sebelum raya,,,, tetap pagi tu aku lah umat yg paling sibuk,,, padahal sibuk nak uruskan anak2 jerk pun,,, mujur kakak ipar aku settlekan yang si kecik,, he,,he,,ntahler,, sekali pikir ntah apalah yg aku buat pagi tu,, sampai tak sempat nak bergambar sekeluarga,,,

Tahun nie turn rumah apak didahulukan,,,,walaupun jarak rumah org tua kami tak berapa nak jauh sangat,, turn tetap turn okeh,, satu hari penuh akan diperuntukkan sepenuhnya,,,

Pagi tu,, apak bangun dulu,, dia jln mandi,, kami bertiga syok lagi duk membuta ,, wa,,ha,,ha,,sekali bila si apak dah sudah mandi,, dia terus buat haruk ,, suh bangun sambil bebel bebel,, wah,, hangin,.. si alya terus ah melalak,, buat drama di pagi hari,,, adik gak yg cool jer,,,lepas tu Apak,abang (biras), atuk ngan nenek gi masjid,, so kami bertujuh duk rumah diam diam,, sambil touch up apa yang patut,,hu,,hu,,  masa tu dptlah ambil gambar sekeping dua budak berdua tu,,

Lepas tu,, lepas diorang balik dr masjid,, kitorang pun start lah sesi bermaafan,,, siap beratur macam keretapi,,, wa ha,,ha,, mmg tradisi kg apak bila bersalam tu saling ingat mengingati antara satu sama lain,,mmg syahdu syahdan,, habis make up akak,,,,wah,, gituuuuu,,, hu,,hu,dah sob sob tu,,mana lah sempat nak capai kamera.... pastu suh senyum plak kan,, mmg nak kene baling lah tu jawabnyer,,, we he,,he,, lepas bersalamn kat rumah mertua,, terus ke rumah sebelah,, rumah wek(nenek),, lagilah ramai untuk berjabat tangan,, mata plak dah memang stok bengkak siap hidung kembang kembang lagi,,, tapi seronok,,, sebab aku akn rasa saat2 macam tu,, 2 tahun sekali jer,,  jadi mmg tak nak lepas peluag setiap saat yang ada,,, selepas bersalaman sesama sepupu sepapat,,, wek terus bising suh gi mentong kat belakang,.. korang tahu ker mentong tu apa?,,, mentong tu,, makan untuk kali ke dua,,,versi jawa,,, wa ha ha,, biasalah tradisi org  jawa ni,,tak lokek tang makanan,, makan selagi boleh,,

tgh sibuk makan2,, sekali sedara mara dah dtg serbu,,, pesen kat kg apak,, kalau dtg main group ramai2,, senang,,, sekali jalan jerk,, mmg haruklah,,  dgn nak layan anak lagi,, pesen si alya plak,, pemalu cam apaknyer,, memanjang nak duk dlm kain nie ha,, naik rimas,, yg uncle2 nyer pun suker nyakat dia,, lagilah dia ,mcm nak masuk dlm baju aku,, pastu plak,, dpt mam yg mcm singa,,, last2,,, dia melalak,,, waaaaaaaaaaaaaaa,,, hu,,hu bila dikenangkan,,


Posing Di Pagi Raya





Gambar kami yg diambil 3 hari raya,, huah,,huah,,

Tiada ulasan:

Catat Ulasan