28/10/09

langkawi part 4-cable car





after balik dr island hopping kitorang singgah jap mkn kat padang mat sirat utk mengisi perut yg telah mendedangkan mcm2 jenis lagu dah....sgt murah,,,dan saddapppp

balik,, mandi , tukar baju,, n terus ke next destination,,,cable car,,,masa kami sampai tue,,, dlm area kul 3 sengah kut,,, mmg x ramai org,, lenganng jek,, so,,kitorang bleh,, berlenggang kangkung jek utk menaiki kereta cable,,, part nie,, paling best,, sbb aku leh nampak husband aku kumat kamit baca segala doa,,, dah ler,, kitorang jek dlm kereta tu,, mmg ler nampak cam kerta cable kat genting,, tetapi jenis perjalanan yg agak berbeza,,, yg nie,, agak curam,,,, tp,, sekecut2 laki aku,, sempat lagi capture gambor,,,,

memula stge 1,, then terus stage 2,, sbb,, stage 1 view x berapa best....

after naik kat ats nie,, brler,, terhegeh2 nak g ka6t jambatan gantung tue,,, masa nie x ramai gak lg orangyer,,, tp alya always kat papa dia,, sebab,, aku dah x larat,,,, masa nak g mmg lah best sebab,,menurun jek,, gayat siut,, mmg ler dpt jalan sampai ke hujung siap patah balik lg,,, tp cenekel,... sbb x pandang bawah langsung,, tp aku rasa,, if aku pandang bwh masa tuh,, nak juga aku merangkak turun nanti,,, ha,,ha,, then sempat amik gambar sekeping dua,,,

masa nie,, alaya x sbr sgt nak naik cable car....


gambor family
then masa nak naik utk ke cable car semula,,, mmg mencabar giler,, mujur husband kuat gagah perkasa,,,, wallahh,,,,, nie kalu laki aku baca kompom,,, kembang,,,berjaya membawa alya ke atas,, then,, masa nak naik tu,,, mcm ramai plak bebudak sekolah cina yg duk berbaris,,, makin lama makin ramai,,, geram lah plak,, biler tgk main potong q.... siap cik gu tlng ajar suh main tolak2,,, huh ,, salah org ler,, aku tolak balik ler,,, last2,,,, aku anak beranak jek yg beratur kat dpn,, diorang x berani nak duk sebaris ngan aku,,,tp biler kereta cable dtg,, 2 couple negro naik sekali,,, mmg sempit n panas,,,, tp tahan jek ah.. janji selamat sampai udahler.....

sesampai di bawah,, x der aktiviti yg best,,, nak bersopping pun cam x best sbb mahal,, so,, gegas balik hotel,, tu pun dah kul 6 cam tu,,, mlm tu,, dinner kat hotel,,,,, tp sebelum tue,,, kitorang sempat gak cr klinik area situ sbb punggung alya melecet,, sbb tue,, aku sajer bogelkan alya masa mandi kat pantai beras basah,,, bior segala kuman mati,,,bagai nak rak cari,, yg ada pun satu jek,, tp ubat habis lah plak,, n terpaksa utk cr farmasi sendiri,, dah satu keje utk cr farmasi lah plak,, malas nak layan ..

n,,, kitorang sempat gak g kilang nusantara utk beli barangan gamat utk buah tangan,,,,

kitorang pun balik hotel mandi,,, after siap,, turun balik utk mkn mlm,,,, luper lah plak menu apa,,, tp yg x berapa nak penting,, makanan x seenak mana utk diceritakan ,,,after mkn,, kami cargas utk ke pekan kuah,,,kat sana... x banyak pun beli just beki cekelat daim , vorshelle n kinder bueno ,,, tu pun dah ahabis sertus sengah... then,, terus continue cr klinik ,, selamat ada,,, dan ubat yg diberi pun cukup bagus,,,rupernyer br ku tahu,,, kat sana cuti hr jemaat ngan sabtu,, padankanlah,, bagai nak rak gak aku menawaf utk cr klinik yg buka,, ala-ala cr klinik hr ahad gak ah kalu kat key ell ni ha,,,

ok after that,,, balik hotel n zasss tidur,,

Tiada ulasan:

Catat Ulasan